DIN VIATA

Chiar si o fetita mica poate vedea adevaruri evidente

octombrie 13th, 2016 Niciun comentariu

Am dat zilele astea peste un video care m-a impresionat mult, nu ca mi-ar fi spus un adevar pe care nu-l stiam, nu, nu este despre asta. Era un adevar pe care il stiam, dar il spunea o fetita de opta ani, care era intr-un magazin de haine si pur si simplu analiza ce este scris pe hainele pentru baieti si hainele pentru fete.

Intrebarea ei mi s-a parut una fireasca: de ce pe hainele pentru baieti sunt expresii precum: ”Erou”, ”Mergi catre visul tau”, iar pe cele pentru fetite era scris: ”Hey” si ”Frumoasa”? De ce sunt mesaje diferite pe hainele copiilor? Care este diferenta intre baieti si fete si de ce exista aceasta separare atat de profunda? O intrebare foarte buna pentru un copil de opt ani, asa e? Chiar, de ce exista mesaje atat de diferite pe hainele copiilor? De ce mesajele pentru baieti sunt gandite astfel incat sa-i inspire spre aventura, iar mesajele pentru fete sunt atat de ”fara sens”, cu texte precum ”hey” si ”frumoasa”? Nu v-ati intrebat niciodata despre acest lucru?

Iata ca un copil de opt ani s-a intrebat si a fost foarte deranjat de aceasta diferenta. Haideti sa va explic un lucru foarte simplu: publicitatea este ceva care pe noi ne formeaza, tocmai de aceea exista aceasta diferenta in materie de mesaje de pe hainele copiilor. Mai mult decat atat, publicitatea este ceva care promoveaza discriminarea subtila. Oare nu vi se pare discriminatoriu faptul ca fetitele nu sunt si ele vazute drept fiinte dornice de exprimare, dornice sa-si urmeze visul, ci sunt catalogate dupa niste principii mult prea vechi? Daca stam sa analizam putin, acestea haine reprezinta, de fapt, situatia (ceva mai veche) a femeilor si barbatilor in societate. Femeile trebuie sa fie frumoase, sa fie aranjate, atat este suficient. Pe cand, barbatii trebuie sa-si urmeze visul, sa inspire, sa devina eroi. De ce oare sa nu mai facem aceasta diferenta? De ce sa nu le oferim copiilor posibilitatea sa aleaga? De ce sa nu incetam sa le mai bagam in cap lucruri de genul: ”poarta-te ca un barbat” sau ”fii educata ca o lady”? Oare nu va dati seama de faptul ca asta este o discriminare subtila?

Din pacate, discriminarea femeilor in publicitate poate fi mult mai grava. De exemplu, recent, am dat peste o reclama la o firma, care facea reclama pentru reducerile lor, atat pentru barbati, cat si pentru femei. Pe acelasi afis publicitar, pentru barbati era indicat ca au la reduceri tablete si laptopuri, pe cand, pentru femei era indicat ca au masini de spalat si cuptoare cu microunde. Aceasta este, de asemenea, discriminarea subtila. De de adica, femeile, nu ar fi si ele cumparatori de tablete si laptopuri? Vedeti, asta e problema.

Cu toate ca se pare ca am trecut peste discriminarea rasiala si peste discriminarea pe baza sexului, mai sunt aceste mici scapari ale societatii noastre. Iar mass media a fost si inca este unul dintre cele mai importante canale de discriminare. Poate ca avem nevoie inca de ani buni ca discriminarea pe baza sexului sa fie un mit. Dar pana atunci, nu respectati discriminarea si nu permiteti sa fiti discriminati. Unele lucruri sunt evidente, precum este textul diferit de pe hainele baietilor si ale fetitelor pe care le-a observat aceasta copila de opt ani. Voi nu v-ati intrebat de ce exista aceste diferente, asa e? Ea, insa, s-a intrebat. Nu i-a placut si s-a revoltat. Va indemn sa nu promovati discriminarea, sa analizati lucrurile si sa luati decizii corecte.

    Tags:

    About the author

    Cum cauti mai eficient pe site-urile de matrimoniale moderne?

    Niciun comentariu

    Ce nu trebuie sa faci cand abordezi o persoana in online?

    Niciun comentariu

    A vs AN in LIMBA ENGLEZA

    Niciun comentariu

    O zi pe malul marii

    Niciun comentariu

    Accidentele cu trenurile cu petrol

    Niciun comentariu

    Modestia – o bijuterie

    Niciun comentariu

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *